יונ 07 2010

המשקפיים של המלך

מאת: בשעה 0:00 נושאים: זה לא אני, זה המצב

שמתם לב פעם כמה מדבקים יכולים להיות השירים של שלמה ארצי? אני שמתי לב לזה שבוע שעבר, כשיצא לי להסתובב באחד הרחובות הדרומיים של ת"א. הייתה זו שעת אחה"צ מוקדמת (איזה כיף שמחשיך מאוחר), ואני התהלכתי לי שקועה במחשבות על הא ודא וכאלה. בעודי עומדת ברמזור אדום, ראיתי את הנרקומנית הקרחת (נו, זאתי עם הבנדנה, שהרימה לאחותי הקטנה את הארנק), מסתובבת באמצע הכביש, מבסוטה לגמרי מהרגע, שרה את שלמה ארצי.

…"בשבילה אתתתתתתתתה….. מלך העולם….. מלך השיריייייייים…… קום תהיה כל מה שבא לך, כי בשבילה אתההההההההההההה, מלך העולללללללללללללללללם"….. היא שרה.

באופן הכי טבעי בעולם, מחשבותיי התנתקו לגמרי מההא ודא בהם הייתי שקועה, וישר הסתכלתי עליה, אתם יודעים, כמו שמסתכלים על נרקומנים ששרים ורוקדים באמצע כביש הומה מכוניות.

…"מלך העולללללללללללללם, מלך העולללללללללללללללם, מלך העוללללללללללללם".. היא המשיכה בשלה, ואני בשלי, המשכתי להסתכל עליה עד שהיא נעלמה מעבר לרחוב. עכשיו, למה אני מספרת לכם על זה? כי אני מאוד אוהבת להסתכל על אנשים. התבוננות מציצנית שכזו היא אחת ההנאות היותר גדולות שלי (כמו שיכולים להעיד עליי שכן או 2..). זו פעילות מרתקת, שאני נוהגת להקפיד עליה יום יום. בד"כ, ההצצה היא עניין פרטי ואישי שלי, שנעשית כשעיניי מוסתרות היטב מאחורי משקפי השמש הגדולות והכהות שלי. אבל שבוע שעבר, בעקבות תאונה מצערת, נאלצתי להסתובב ללא המשקפיים, ופתאום שמתי לב שממש מביך להסתכל סתם על אנשים ברחוב. במיוחד אם הם מסתכלים עליך חזרה. במיוחד אם הם חושבים שאתה רוצה מהם משהו.

בכל מקרה, הנה כמה מסקנות אליהן הגעתי:

1 – אנשים לא אוהבים כשאנשים אחרים מסתכלים עליהם.

2 – אלא אם כן הם גברים. ואת אישה. ואת מפהקת כי עדיין בוקר, והם חושבים בטעות שאת מחייכת אליהם.

3 – או שהן אימהות צעירות עם ילדים בעגלה, ואת מחייכת אל העגלה תוך הטיית ראש קלה וכיווץ גבות קל.

4 – אפילו יותר משאנשים לא אוהבים שמסתכלים עליהם, בני נוער לא אוהבים את זה. אבל בני נוער לא אוהבים שומדבר, אז זו לא ממש חוכמה גדולה. אה, ולבני נוער יש תמיד תמיד תמיד יש משקפי שמש.

ואחרון חביב – 5 – אם אתם כבר קונים משקפיים חדשות, משקפי שמש אדומות הן תמיד האופציה העדיפה. זה בגלל שלעדשות שלהן יש נטייה להיות ורודות, ולהסתכל על העולם דרך משקפיים ורודות היא, כידוע, דרך מצויינת להרגיש כמו מלך העולללללללללללללם.

—— 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 הנה כמה המלצות לשבוע הספר שבא עלינו לטובה:

 

מציירים – לציירים שעוד לא גילו אותם / קוונטין בלייק

זהו ספר ציור עם גלגלי עזר המיועד לילדים, לבני נוער וגם למבוגרים שרוצים לצייר ולא אכפת להם להתחיל מההתחלה. יש בו שטח רחב ופתוח בשבילכם להתנסות ולהשתעשע, בליווי צמוד של עזרה ועידוד. קוונטין בלייק הוא אחד המאיירים האהובים בעולם כיום. ציוריו הייחודיים קישטו יותר ממאתיים ספרים, כולל כל ספריו הקלאסיים של רואלד דאל.  הוא היה ראש המחלקה לאיור של המכללה המלכותית לאמנות באנגליה, וקיבל פרסים רבים על ציוריו. הוא מצטיין בציור יותר מאשר בגילוח. גר בלונדון, אנגליה.

 

 

 

 

 

 

איך לגדל ילדים יצירתיים ושמחים יותר / דר' פינקי פיינשטיין

כל הילדים אוהבים ליצור בדרכים שונות ולפתח את דמיונם, אך רק מעטים צומחים להיות מבוגרים יצירתיים בחיי היומיום. רבים חושבים שהדבר נובע מכך שאינם ברוכי כשרון. דר´ פינקי פיינשטיין, פסיכיאטר ומנהל המרכז לציור אינטואיטיבי מסביר, כי בכל אדם טמונים כישרונות יצירה וחושב מכך, להורים תפקיד מכריע בעיצוב אישיותו של הילד כיצירתי יותר, ומכאן גם כשמח יותר. ספר זה מעניק להורים כלים פשוטים ויעילים ליצור לילדיהם מצע אידיאלי לצמיחתם לאנשים שמחים ויצירתיים יותר. דרך זו מדגישה את הצורך של הילדים בהורים תומכים, מעודדים ואוהבים, יותר מאשר בגירויים חיצוניים. באופן זה יכולה להשתפר החוויה המשפחתית כולה, כך שכל ילד יוכל למצוא את הנתיב היצירתי שלו.

 

 

 

 

 

היה לנו אוצר / עדי יפת פוקס  

יש לחפצים ישנים יכולת מופלאה לעורר בנו זיכרונות רדומים, להאיר תמונות נשכחות ולהחזיר אותנו כהרף עין למחוזות זמן רחוקים.

 

 

 

 

 

 

 

צבעי מים בתנועה / בריגט אוקונר

רק להוסיף מים! ערבבו צבעים וזרמו איתם לתוצאות מופלאות. ההשפעה ההדדית של צבע ומים היא שגורמת למדיום שלפניכם להיות כל כך מלהיב. אין זה פלא, אפוא, ששיטה זו של רטוב-בתוך-רטוב בצבעי מים היא כה פופולרית. שילוב מיוחד זה של ספר ותקליטור ההדגמה מאפשר לכם לזרום עם הצבעים הנעים וליצור יצירות מופלאות. ה"מוניטין" של צבעי מים הם שאינם ניתנים לצפיה מראש, אך סוד ההצלחה, כפי שתלמדו כאן, הוא השימוש בכמות מים מתאימה שתעזור לכם להן להשיג שליטה בביצוע וכמובן, הנאה צרופה!

 

 

 

במצמוץ העין / וולטר מרץ'

וולטר מרץ´ הוא אחד העורכים המרתקים ורבי ההשפעה בקולנוע, שזכה בפרסים רבים מטעם אקדמיות הקולנוע הבריטית והאמריקנית. בין הסרטים שערך (תמונה או קול): השיחה, אמריקן גרפיטי, ג´וליה, אפוקליפסה עכשיו, הסנדקII , הסנדק III, הקלות הבלתי נסבלת של הקיום, בית הקלפים, רוח רפאים, קראמְבּ, הפצוע האנגלי והכישרון של מר ריפּלי. הספר במצמוץ העין מדבר על עריכת סרטים בפרספקטיבה רחבה ויוצר הקשרים מרתקים בין אמנות, מדע וחיים. ספר זה עונה על צורך אמיתי של יוצרים, ותיקים או מתחילים, ולאו דווקא בתחום הקולנוע.

 

 

 

 

 

 

——–

קריאה נעימה, ושבוע ורוד לכולם..

ואל תשכחו להרגיש כמו מלכים..

7 תגובות

7 תגובות לפוסט “המשקפיים של המלך”

  1. יעל פרחבתאריך 07 יונ 2010 בשעה 0:32

    דוריטס יקירתי,הצחקת אותי שיהיה לילה טוב ושבוע של מלכים עם יום חופשי ..

  2. דורית פוקץבתאריך 07 יונ 2010 בשעה 7:04

    תודה בובי, גמלך 🙂

  3. שירהבתאריך 07 יונ 2010 בשעה 12:06

    לא סובלת את שלמה ארצי, הכי אוהבת להסתכל על העולם בוורוד 🙂

  4. ירוןבתאריך 07 יונ 2010 בשעה 21:36

    מת על שלמה ארצי וגם אוהב לבלות זמן מת בהתבוננות בקהל ברחוב

  5. דורית פוקץבתאריך 07 יונ 2010 בשעה 23:58

    יצא לכם פעם לחשוב על זה, שכמו שאתם מסתכלים על אנשים ברחוב, אנשים אחרים מסתכלים עליכם?

  6. שחרבתאריך 08 יונ 2010 בשעה 9:23

    1 – הפוך זה לא עובד אה ? אם אני גבר ואסתכל על נשים אני אהיה סוטה לא ?

    2 – כשמפהקים שמים יד ואז לא רואים "חיוך" 🙂

    3 – שוב, בשביל גבר שמסתכל על ילדים קטנים , כדי שהוא לא יחשב פדופיל הוא חייב אישה לידו, עולם אכזר לגברים ממש…

    4 – איך אמרו בערוץ הילדים : חכם בשמש וכו.. ?
    ואחרון חביב – 5 – ועכשיו ציטוט עדכני יותר : "עולם וורוד אפשר לראות רק דרך עיניים אדומות " , אז דוריתנו תתחילי לראות עספור !!

  7. דורית פוקץבתאריך 08 יונ 2010 בשעה 9:42

    בטיפול 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות