יונ 20 2010

אהוי, אלוהים

מאת: בשעה 12:21 נושאים: זה לא אני, זה המצב

קרלו בציצי - אורית אשרי

 

אתם קלטתם את מה שהולך פה? קודם הייתה קבוצה קטנה של הורים שהחליטה שהיא יודעת יותר טוב מכולם מה הכי טוב בשביל הילדים שלהם, זה המשיך עם פסיקה של בג"ץ שפסקה באופן חד משמעי שהם טועים, ומשם הדרך לפקקים מטורפים בכניסה לת"א הייתה קצרה. אני מדברת כמובן על ההורים מעמנואל, שסירבו לקבל את הכרעת בג"ץ ולבטל את ההפרדה העדתית בבית הספר לבנות.

חבר הכנסת מיהדות התורה, משה גפני, אמר באחת הכתבות שהתייחסו ל"אם כל ההפגנות": "השופט שגה משגה טוטאלי. בג"ץ עצמם לכדי זילזול, כבוד זה לא הביא להם. בנושא אין חילוקי דעות בציבור החרדי". אני חייבת להגיד שהעקשנות שלו מרשימה, אבל למה אנחנו צריכים לסבול?? או אם לצטט טוקסקיסט עצבני במיוחד: …"הקרציה גדולה מהכלב. גזענים פרזיטים ואוכלי חינם. תתביישו לכם. כל ההפגנה וההצגה היא למעשה הוכחה שאתם גזעניים, ואין בכם אהבת אדם. הדיבורים שלכם לא תואמים את ההתנהגות והמעשים שלכם. על המדינה להפסיק לתמוך מיידית במי שאינו ציוני ובמי שלא שירת בצבא. לא מעניין אותי אם הפרזיטים האלה יגוועו ברעב. זו תהיה הבחירה שלהם! הגיע הזמן להתעורר, בוקר טוב ישראל!!"… (צפוני11).

ציטוטים מתוך YNET

 

 

צילום: דודו אזולאי

 

——–

אבל עצבים לחוד ואמונה לחוד.

…"אני לא מאמינה באלוהים. הלוואי והאמנתי. אליס מאמינה. אני לא יודעת במה אני מאמינה. בעצם, דווקא כן. אני מאמינה באמונה. ובאמנות… לא שמה שאני עושה הוא אמנות, או משהו כזה. הנה, הציור הזה לדוגמה, הוא עבור שבוע מעי הגס. וזה, עבור יוזמה של הדסה לנטיעת עצים. זה נראה כאילו הם פונים לתורמים עבור אנשים שיש להם מדי חום ענקיים. לא ייאמן… אבל מדי פעם, את מה שאת עושה בעבודה, את עושה גם עבור האהבה. וכשזה קורה, זה גן עדן"… (תרגום חופשי, מתוך: ארצות הברית של טארה).

——-

 

 

 

 

 

בגלריה חנינא מוצגת כעת תערוכה בשם "אוי/הוי אלוהים".

…"בתערוכה מתקיים דיאלוג אוצרותי נשי סביב החסר והאובדן של האל, סביב חוויית הריק וההתאיינות לעומת פוטנציאל ההתהוות … אנו מחפשות את התווך שנמצא בין החווייה האורגזמטית, ובין המקום שבו מופרים גבולות הטאבו. האדם, טוען בטאי, יצר את הטאבו, אך מולו אך מולו גם מתקיימת הטרנרגרסיה, החצייה, והיא אשר נותנת לו תוקף וגם חוצה אותו. היכן מופרים גבולות הטאבו בתוך המרחב הביתי המוכר? היכן המגע עם חומרים בזויים – הפרשות, שיירי גוף, מחזור, מעסיק את מחשבותינו?"… (מתוך הטקסט המלווה את התערוכה).

משתתפים: בועז ארד, אורית אשרי, יונתן אופק, שאול אלפיה, גיורא ברגל, ציבי גבע, יפעת גלעדי, הינדה וייס, מאשה זוסמן, אריק חיות, טליה טוקטלי, איתמר יכין, אורה לב, שירה נפתלי, אבשלום סולימן, אסף עברון, טל פרנק, שוש קורמוש, יעל קינן, מוראג יהודית רובננקו, נטעלי שלוסר, עדו שמי.

אוצרות: יפעת גלעדי, יעל קינן.

 

8 תגובות

8 תגובות לפוסט “אהוי, אלוהים”

  1. רינהבתאריך 23 יונ 2010 בשעה 19:48

    תודה על ההמלצה, יופי של תערוכה!

  2. דורית פוקץבתאריך 23 יונ 2010 בשעה 20:25

    שמחה שנהנית 🙂
    ובשבוע הבא, הפתעה..

  3. שחרבתאריך 25 יונ 2010 בשעה 11:10

    אני ממש אוהב את התמונה של הילדה קטנה שמציצה

    http://www.youtube.com/watch?v=A9g-q1iri2M&feature=related
    🙂

  4. דורית פוקץבתאריך 25 יונ 2010 בשעה 13:06

    אחח.. השיר הזה.. 9 דק' ו-8 שנ' של עונג.. 🙂

  5. ירוןבתאריך 26 יונ 2010 בשעה 10:51

    אהבתי את התמונה של החסיד. אני חושב שזו ההגדרה המתאימה לאימרה החסידית "טובל ושרץ בידו…"

  6. דורית פוקץבתאריך 26 יונ 2010 בשעה 16:22

    ממש!

  7. […] שבוע שעבר סיפרתי לכם על התערוכה "הוי/אוי אלוהים", והשבוע אני גאה להציג בפניכם ראיון עם אחד האמנים המוכשרים שמציגים שם, איתמר יכין. […]

  8. Bonnerבתאריך 31 יול 2011 בשעה 4:27

    That's the best aesnwr of all time! JMHO

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות