דצמ 22 2013

כל קורה – דצמבר

FOMA

FOMA

…"שלשום בלילה התכתבתי ארוכות עם בחור צעיר מקרית-אונו (בירת הסטלנים הבלתי מעורערת), שסיפר לי שחלום חייו היה לנגן ולשיר, אבל אחרי שהתפרקו לו כבר שתי להקות הוא התייאש ונרשם ללימודי משפטים במכללת "תואר ב-150 אלף שקל" (בואנה, פאקינג 150 אלף שקל… בסכום הזה היית מצפה לקבל לפחות תואר "אביר" או "דוכס", אבל אלה נותנים תואר "משפטן"… לך תבין).

הבחור שאל אותי אם לדעתי הוא עושה את הבחירה הנכונה, בהתחשב בזה שאבא שלו תופר לו מראש עבודה באחד המשרדים הכי מצליחים בארץ, ככה שהסיכויים שלו להצליח בחיים משתפרים משמעותית…

אז ככה:

כשאנחנו "משפרים את סיכויינו להצליח" אנחנו בעצם בוחרים לרמות את החיים – בחרנו להחליף את מאבק החיים שלנו במאבק חיים אחר, שנדמה לנו שסיכויי ההצלחה שלנו בו יהיו גבוהים יותר, כלומר – בחרנו לחפש את המטבע מתחת לפנס ולא איפה שהוא נפל. זה בדיוק מה שעובר ידידנו הסאטל מקרית-אונו ואי אפשר להאשים אותו;

מוזיקאים בארץ עוברים גיהנום של ממש: הם מנגנים בחינם בכל מיני במות אפלוליות, אוכלים כאפות מכל הכיוונים, עוברים מהרכב להרכב, מלהקה ללהקה; בינתיים הם חיים כמו כלבים במערות אפופות עשן בפלורנטין, ממלצרים את חייהם לדעת ולא רואים את האור בקצה המגלשה הכי מפותלת ביקום.

הגיטריסט שלנו מחשב את סיכוייו להצליח ומגיע למסקנה שסטטיסטית כבר עדיף לו למלא לוטו. תוסיפו לזה את הלחץ מכיוון ההורים, את החברים שאומרים לו "יניב בחייאת יניב, עד איזה גיל תנגן בחינם מול עשרה אנשים בחורי-תחת ותגור עם שלושה שותפים במחילה של קיפי?", את הבחורות שתוהות: "כאילו… זה מה שאתה מתכוון לעשות כל החיים?" וקיבלתם מוזיקאי שנחנק מכל הכיוונים.

בצר לו הוא נרשם ללימודים במשהו שהוא יהיה טוב בו ונהיה עורך דין. אתם יודעים מה? הוא אפילו נהיה עורך דין תותח והוא עושה מלא כסף וכולם במשרד עפים עליו; הוא פותח משרד משלו ונהיה הפליליסט מספר אחד בארץ. הוא עילוי, הוא מלך, הוא הצלחה. אבל בפנים הוא מת.

יניב היקר, כשמאבק החיים שלך ברור, יש לך שתי אפשרויות: להיאבק, או לחיות חיים של מישהו אחר. לגבי ה"הצלחה" של המאבק – אין לה משמעות של ממש; יש בה נוחות מלטפת, אין ספק, אבל אין היא תנאי לקיום המאבק שלך (תשאל את מאיר אריאל, או את ברי סחרוף אחרי שמכר 8 עותקים מ"סימנים של חולשה"). עצם המאבק האמיתי הוא כשלעצמו משמעות החיים, היתר זה סתם העמדת פנים וריצוי הסביבה, או במילים אחרות – מוות.

כולנו יניב."…

(גדי וילצ'רסקי)   

♥♥♥♥

FOMA

FOMA

FOMA

FOMA

FOMA

FOMA

FOMA

FOMA

FOMA

FOMA

FOMA

FOMA

Submission   Foma – בגלריה STA, עם תערוכה הבוחנת את הספקטרום של מערכות יחסים אנושיות מאינטימיות זוגית דרך משפחה ועד קהילה או שבט. עבודותיה מתכתבות עם הסרט ׳4 eyed monsters׳ שמתאר כל מערכת יחסים זוגית כשני אנשים שהופכים לישות אחת, מעין יצור כלאיים, מפלצת בעלת ארבע עיניים. מפלצת זו מקורה למעשה בכתביו של אפלטון שכתב "בראשית חיו בני האדם מחוברים בזוגות, לכל יצור היו שני ראשים, 2 לבבות ו-4 רגליים ו-4 ידיים. ושתי הנפשות אהבו זו את זה אהבה גדולה ובילו את כל חייהם באושר שמיימי. אושר זה גרם להם לחטא ההיבריס וכתוצאה מכך נענשו על ידי האלים: זאוס חצה כל ייצור לשנים באמצעות חזיז הברק שלו והפריד כל איש מנפשו התאומה. ללא החצי השני, חייו של כל אדם היו מלאים כאב, וכדי להתגבר עליו הוא חיפש אחר החצי השני שלו – נפשו התאומה, על מנת שיוכל להתאחד עמה ולבלות איתה יחד.

ביום חמישי ה- 26.12.13 בשעה 20:00 יתקיים מייצג של הרקדנית והאמנית בובי ג'ין סמית בשם: "Carrying the things that hold us down"

Submission

Foma

גלריה STA

אוצרת: שרי גולן סריג

נעילה: 10.1.14     

♥♥♥♥

דניאל פלדהקר

דניאל פלדהקר

דניאל פלדהקר

דניאל פלדהקר

דניאל פלדהקר

זרעי בטון, דניאל פלדהקר בגלריה 121. ציורים גדולי מימדים מופשטים במידה רבה ומכילים גם רמזים ריאליסטיים כל ציור מכסה קיר וביחד הם ממלאים את החלל ויוצרים מיצב ציורי של צבע ותנועה עמוס ניגודים ומחיקות צבע. מקור ההשראה הוא מהמסה העירונית מהבנייה והצמיחה הבלתי פוסקת, המולת העיר ולרבות הגרפיטי שעל הקירות והפריחה המבצבצת מבעד לבטון. הציור המרכזי בתערוכה, המכסה קיר שלם מאגד את שלל הנושאים והדימויים השונים המרכיבים את העבודות בתערוכה. פאזל גיאומטרי מסודר ומדויק המורכב משישים עבודות ריבועיות קטנות היוצרות יחד עבודה מונומנטלית .

זרעי בטון

דניאל פלדהקר

אוצרת : דניאלה טלמור

גלריה 121

♥♥♥♥

ענת בצר

ענת בצר

איתי זלאיט

איתי זלאיט

צוקי גרביאן

צוקי גרביאן

תופעת צבע שקנאי היא תערוכה המתמקדת באופן ישיר, ראשוני ולא מתיימר במושג הבסיסי ביותר בחיי האומן בסטודיו: צבע. בתערוכה מציגים 13 ציירים ישראלים, לצד משוררים, שמאפשרים לנו הצצה לפרספקטיבה האישית שלהם על הנושא הרחב והנתון לפרשנות: צבע.

תופעת צבע שקנאי

מציגים: ענת בצר, מריק לכנר, אורה ראובן, צוקי גרביאן, תמר רודד, יחזקאל נפשי, איתי זלאיט, טל סלוצקר, הדס רשף, עפרה אוחנה, אסי סוויסה, יהונתן הירשפלד, שגיא אלנקווה, בתנדיב ויינברג, יערה אורן

אוצרים: טל סלוצקר ואיתי זלאיט

גלריה P8

נעילה:  18.1.13

♥♥♥♥

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

רוחות של מהמרים, ירון אתר בגלריה הקיבוץ. העבודות הן למעשה 'רדי מיידס' מטופלים, הלקוחים מעולם הצרכנות הבורגנית. אתר מכניס ערכי צרכנות, טבע ואמונה ויוצר להם סוג של מכנה משותף הזוי במשהו. כאילו צרף יחד דוגמיות מכל הקיים , בסוג של משחק של מהמרים.

רוחות של מהמרים

ירון אתר  

אוצרת: יעל קיני

גלריה הקיבוץ

נעילה:  18.1.14 

♥♥♥♥

טל פרנק

טל פרנק

Crossover, מיצב משותף של טל פרנק, קרן ענבי. .."המיצב מיצר מעין חלל שבו קורסות סימולקרות זו לתוך זו. הוא מציג תמונה של 'לאחר מבול' של סמלים, סימולציות וסימולקרות אלה, מבול שלא הותיר טריטוריה של ממשות ושל משמעות. עבודת הוידיאו של האמן הבינלאומיQuayola   משתלבת בחקירה זו של המתח בין המקורי למלאכותי ולמדומה. עבודת הוידיאו מדגישה במיצב אלמנטים של תנועה ושל זמן הנוצרים מפירוק גיאומטרי של דימוי"… (מתוך טקסט התערוכה)

באדיבות גלריה bitforms, ניו יורק

Crossover

טל פרנק, קרן ענבי

אוצרת: ים המאירי

גלריה פינברג פרוג'קטס

נעילה: 9.1.2014

♥♥♥♥

מירה מיילור

מירה מיילור

סיגלית לנדאו

סיגלית לנדאו

ערן גילת

ערן גילת

ערן גילת

ערן גילת

רני פרדס

רני פרדס

שירלי פקטור

שירלי פקטור

שירלי פקטור

שירלי פקטור

מחול המוות. תערוכה שתתמקד בהיבטים של מפגש ישיר ואלגורי עם ריקמת החי וגופו, ותעמת את הצופה עם דימויים ואובייקטים המתכתבים עם האסתטיקה המורכבת, הטעונה והמסקרנת של תהליכי לבלוב, בליה וכליון. המושג "מחול המוות" הוטבע בשנים 1424-25 ומציין זרם אמנותי מימי הביניים המצביע על אוניברסליות המוות, המאחד את הכל, מדגיש את שבריריות החיים ומערער כל כמיהה לתהילה ארצית. נושק לביטוי הנוצרי "ממנטו מורי" ("זכור שתמות") שנקשר לסוגה של אמנות שנועדה להזכיר לצופה כי אינו בן אלמוות על כל המשתמע מכך.

מחול המוות 

מציגים: ערן גילת, סיגלית לנדאו, מירה מיילור, שירלי פקטור ורני פרדס

 אוצר: ערן גילת

גלריה בנימין

נעילה:  11.1.2014

♥♥♥♥

ויק מוניז - תנאי חיים

ויק מוניז – תנאי חיים

תנאי חיים – אמנות מעורבת חברתית בעשרים השנים האחרונות- גרסה מקומית של  Living as Form, NY . "תנאי חיים" מציגה את המגוון הרחב של אמנות מעורבת חברתית ושיטות הפעולה השונות שלה ברחבי העולם וגם בישראל. מספינה שיוצאת למים האקסטריטוריאליים ומבצעת הפלות במדינות בהם הדבר אסור ועד למקהלה ששרה תלונות מכל העולם, מעבודתו של ויק מוניז עם ממייני זבל בברזיל ועד לספריית העובדים הזרים בגן לוינסקי בדרום תל אביב, מהבתים ההרוסים ששיקם כריס לואו בטקסס ועד  לגירי ענק שהציבו אלורה וקלזדילה ברחבי העולם כשופר לאזרחים, "תנאי חיים" מציגה אמנות שמנסה לשנות מציאות. אמנות מעורבת חברתית מאתגרת את השיח האמנותי המסורתי, שכן היא מאמצת לחיקה מטרות וטכניקות מתחומים שאינם מקורבים לאמנות ומערבבת בין הקטגוריות השונות – עבודה קהילתית, תכנון עירוני, אג'נדות אזרחיות, שימור מסורות, מהפכות ועוד. לא פעם קשה להגדיר אותן כאמנות, אבל תמיד מעניין וחשוב לבדוק ולנסות להגדיר את השפעתן.

התערוכה המקורית הוצגה על ידי Creative Time בניו יורק, 2011, אוצר:  נאטו תומפסון

תנאי חיים

ארטפורט

בין המשתתפים: הביאנלה לאדריכלות בבת ים, ארטים (ספרית לוינסקי), אנחל בורגו קוברו, סוזן לייסי, קתרינה שדה, אלורה וקלזדילה, ויק מוניז, ריק לואו, איי ווייווי, לחם ושושנים, מאיר טאטי ועוד רבים אחרים.

אוצרות הגרסה המקומית: ורדית גרוס, סיגל ברניר ויעל מוריה קליין. יועצת: לאה אביר

פתיחה: יום חמישי  26.12, בשעה 20.00

נעילה: 1.3.2014

♥♥♥♥

אלי גור אריה - ללא כותרת, 2002, מגולף ויצוק מחומרים פולימריים, 50x75x15 ס"מ

אלי גור אריה – ללא כותרת, 2002, מגולף ויצוק מחומרים פולימריים, 50x75x15 ס"מ

גלעד אפרת - אנסר IX , 2008, שמן על פשתן, 150x250 ס"מ

גלעד אפרת – אנסר IX , 2008, שמן על פשתן, 150×250 ס"מ

טל פרנק - גור כלבים, 30x30x80 ס"מ

טל פרנק – גור כלבים, 30x30x80 ס"מ

יערה צח - Three's a crowd, כובע ים (מוח), 10x30x40 ס"מ

יערה צח – Three's a crowd, כובע ים (מוח), 10x30x40 ס"מ

מאיה אטון - תקליט שבור, עפרון, ויניל, דיו על ניר, 250x180 ס"מ

מאיה אטון – תקליט שבור, עפרון, ויניל, דיו על ניר, 250×180 ס"מ

רועי קופר - אנסר, הדפסת צבע, 125x125 ס"מ

רועי קופר – אנסר, הדפסת צבע, 125×125 ס"מ

דמיון בשנקר. נקודת המוצא של התערוכה היא ההנחה שדווקא בחינת הדומה מובילה לחשיפת הבדלים ומאפשרת דיון מעמיק. כך גובשו מגוון עבודות ממדיומים שונים: צילום, ציור, פיסול ועוד – המשמרים דמיון חזותי ביניהם. מכאן מאפשרת התערוכה מרחב של פרשנות מטאפורית בין הפנים לחוץ, בין הפרט לכלל. התערוכה היא פרי עבודתם של סטודנטים משנים ג' ו-ד' מהמחלקה לאמנות רב תחומית בשנקר שהשתתפו בקורס "גלריה", בהנחיית האמן גל ויינשטיין, ובו התנסו באוצרות.

דמיון

מציגים: מאיה אטון, יערה צח, גלעד אפרת, רועי קופר, טל פרנק, אלי גור אריה, יאיר גרבוז ודוד וקשטיין

שנקר – גלריה ע"ש וורת' (המחלקה לאמנות רב-תחומית)

נעילה: 31.12.13

♥♥♥♥

12 דקות – מיזם ההרצאות הקצרות האלטרנטיבי חוגג את הערב ה־15 שלו עם שורה של מרצים מובילים מתחומי התרבות, המדע והאמנות, שייערך ב־2 בינואר. ערבי הרצאות של 12 דקות הן ללא מטרות רווח, שמאפשרים לקהל הרחב להאזין למרצים ומרצות מהשורה הראשונה, ומתאפיינים בקו אינטליגנטי, צעיר וחברתי.

המרצים: ישראל אהרוני (שף, מסעדן, מחברם של ספרי בישול, אושיית טלוויזיה וסקרן בלתי נלאה), אסיה רולס (פרופ' משנה במחלקה לאימונולוגיה ובמחלקה לנוירוביולוגיה בטכניון), אורי ברוכין (האסטרטג הראשי של The Partners סוכנות עיצוב ומיתוג בלונדון), סגול 59 (ראפר ומוזיקאי ישראלי), נועם פיינהולץ (דוקטורנט במחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית), טליה שגיב (דוקטורנטית באונ' העברית שחוקרת ילדים במשפחות מעורבות עדתית).

 כרטיסים אפשר לרכוש כאן.

♥♥♥♥

 

הזוכים בפרס שרת התרבות והספורט בתחומי האמנות הפלסטית 2013    

תחרות התערוכה הטובה ביותר של עכבר העיר   

ועוד קצת על התחרות   

המשפיעים באמנות הישראלית עפ"י גליה יהב ואלי ערמון-אזולאי

התיכוניסטית שמרדה: מניפסט במקום מבחן           

איך לתמחר את האמנות שלך    

איך להגביר את היצירתיות באמצעות תזונה  

הפוסט שיכול לשנות את חייך   

לצייר בפרפרים   http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4462953,00.html  

מיהו בנקסי – האם אמן הגרפיטי המפורסם בעולם הוא מתחזה?        

5 דרכים לא לעשות דבר ולהפוך ליותר פרודוקטיביים

תמכו בגלריה אלפרד  

♥♥♥♥

הביאנלה-לרישום-בירושלים2 הביאנלה-לרישום-בירושלים1

♥♥♥♥

סטודיו להשכרה ליד תאטרון תמונה –ת"א. קומה ראשונה+ מעלית. מואר ,מאוורר ונעים. לא למגורים. סביבת סטודיואים. 30 מטר. אפשרי ל2 שותפים/ות (יש חלוקה נוחה). מחוץ לסטודיו חלל גדול משותף הכולל מטבחון ופינת ישיבה. 1500 ₪.

0524452314 אבי

♥♥♥♥

פרס פרידל 2014 – התחרות השניה לקריקטורה הומוריסטית ע"ש פרידל שטרן ז"ל – בנושא "ישראל יוצאת לפנסיה". המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס וארגון הקריקטוריסטים הישראלי שמחים להכריז על התחרות השניה לקריקטורות לא פוליטיות. התחרות היא דו-שנתית, נושאת פרסים ופתוחה לקהל הרחב בשתי קטגוריות: מקצוענים וחובבים.

פרס למקום הראשון בקטגוריית המקצוענים: 21,000 ש"ח

פרס למקום הראשון בקטגוריית החובבים: 9,000 ש"ח

מועד אחרון להרשמה ולהגשת עבודות: יום ראשון 29 בדצמבר  2013

הכרזה על הזוכים בתחרות תתקיים בערב פתיחת התערוכה: יום חמישי  6במרץ 2014

הציבור מוזמן להגיע למוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס ביום התחרות, החל מהשעה 18:00 ולבחור את הקריקטורה הזוכה בעיניו.

בחירת הזוכים תיעשה בשקלול קולות ועדת השיפוט והקהל הרחב.

ההרשמה לתחרות מתבצעת דרך הקישור הזה.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

♥♥♥♥

תחרות ישראל בת מאה יוצאת לדרך

תחרות ישראל בת מאה יוצאת לדרך

תחרות ישראל בת מאה יוצאת לדרך

תחרות ישראל בת מאה יוצאת לדרך

תחרות ישראל בת מאה יוצאת לדרך! מעצבים? רעיונאים? אנשי קריאטייב?

קריאטיבס וה"בצפר" של משרדי הפרסום קוראים לכם ליצור כרזה ייחודית ובה החזון שלכם ליום הולדתה ה-100 של מדינת ישראל כפי שתוכלו לדמיין כבר עכשיו!

לעמוד התחרות

♥♥♥♥

 

סטודיו להשכרה. ליד תאטרון תמונה בת"א. קומה ראשונה+ מעלית. מואר ,מאוורר ונעים. לא למגורים. סביבת סטודיואים. 30 מטר. אפשרי ל2 שותפים/ות (יש חלוקה נוחה). מחוץ לסטודיו חלל גדול משותף הכולל מטבחון ופינת ישיבה. 1500 ₪.

0524452314 אבי

♥♥♥♥

קול קורא לאמנים להשתתף בתערוכת לילה

קול קורא לאמנים להשתתף בתערוכת לילה

קול קורא לאמנים להשתתף בתערוכת לילה (!) בשבועיים הראשונים של שנת 2014 –

לה קולטור מתארח בדלי לתערוכות לילה משוגעות מלוות במוזיקה טובה ואלכוהול איכותי.

אנחנו מחפשים אמנים חדשים, מרעננים, אמיצים ונון קונפורמיסטים.

* בנוסף אנחנו מחפשים אמנים שעושים מיצבים\מיצגים וכדו'

להלן הפרטים להגשה:

לשלוח (עד 500 ₪) עם פרטים מלאים למייל: lalaculture@gmail.com

הגשה עד התאריך: 22.12.13

♥♥♥♥

 

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com

6 תגובות

6 תגובות לפוסט “כל קורה – דצמבר”

  1. שחרבתאריך 22 דצמ 2013 בשעה 11:05

    איזה פוסט קול 😀

  2. דורית פוקץ הלסבתאריך 22 דצמ 2013 בשעה 12:02

    איזה כיף שנהנית 🙂

  3. דבורהבתאריך 22 דצמ 2013 בשעה 12:18

    דורית,
    המאמר הפותח חשוב בכל זמן וגיל – המון תודות
    ותודה גדולה על שפע המידע שהגשת
    שבוע נפלא

  4. ירוןבתאריך 22 דצמ 2013 בשעה 12:36

    מידע מעניין ורלוונטי. המאמר הפותח מציג דילמות רלוונטיות בכל שלב

  5. חגיתבתאריך 22 דצמ 2013 בשעה 18:01

    הדברים מFOMA ממש מזכירים את הרישומים שלך.. שמת לב? 🙂
    לגביי הטקסט של גדי, גאון! כולנו יניב..

  6. דורית פוקץ הלסבתאריך 25 דצמ 2013 בשעה 11:26

    דבורה וירון – תודה על התגובה!
    חגיתי – איזה מותק שאת!!
    🙂
    ובקשר לטקסט של גדי – אני חושבת שהוא נוגע בהמון נק' חשובות שרלוונטיות להרבה תחומים בחיים שלנו, ושהטקסט הזה מכניס קצת פרופורציות/זוית חדשה להסתכל בה על הדברים..

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות